Het verkeer op het hoofdwegennet is in de periode 2000 tot en met 2007 met 14 procent toegenomen. In dezelfde periode is het reistijdverlies in files met 57 procent gestegen. De getroffen overheidsmaatregelen hebben de groei met 11 procent geremd, zo schrijft Eurlings in een brief aan de Tweede Kamer.
De ochtend- en avondspits worden drukker en duren langer. De automobilist in de Randstad kiest er vaker voor om vroeger naar zijn vaste werkplek te reizen. In de Randstad staat de automobilist 'traditioneel' de meeste tijd in de file, maar de procentuele groei van het reistijdverlies in de file was in 2007 juist het sterkst in de schil om de Randstad.
...moeten we hier wéér "zo een" discussie starten...?? Zucht... ga toch motorrijden!
Arno Plaisier |23-09-2008|14:01 uur
Ja en dan vrolijk door blijven gaan met die 80 kilometer zones. IK vraag me af of die Eurlings wel eens buiten komt. Laat ie nou eens een paar keer komen kijken op het kleinpolderplein dan kan die zelf zien wat ie met z'n belachelijke regeltjes bewerkstelligt.
Honkie Tonkie |23-09-2008|14:03 uur
Iedereen, die een motor heeft, op de motor naar het werk op de filevrije dag in oktober! De 4wieler laten staan. 's Kijken hoe het er dan uitziet....
skid |23-09-2008|17:35 uur
File ? hoezo, welke file ? Ik wil juist dat iedereen mooi blijft zitten. Niet overstappen, geen moto kopen, vooral geen moto kopen, stel je voor dat iedereen met de motor gaat rijden, dan staan we allemaal stil. Tanx but no tanx.
Frank |24-09-2008|20:05 uur
we kopen ook geen moto, maar met z'n allen een honda (bv).
jannes |27-09-2008|09:54 uur
ze moeten het zelfde systeem in voeren zoals in oostenrijk wegen vignet invoeren